Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008

Προσοχή! Το marketing παχαίνει!

Άνοιξη! Τα πουλάκια κελαηδούν, τα λουλουδάκια ανθίζουν, η γύρη στροβιλίζεται στον αέρα και κάνει τις μύτες μας να τρέχουνε και τα μάτια μας να δακρύζουν. Οι μελισσούλες ζουζουνίζουν, οι πεταλουδίτσες πεταλουδίζουν, τα κουνελάκια κουνελώνουν και γενικά η φύσις οργιάζει!

Μα εκτός από τα εμφανέστατα σημάδια της φύσης, τι άλλο φροντίζει να μας υπενθυμίζει ότι ήρθε η άνοιξη και σε λίγο έρχεται και το καλοκαιράκι και θα βγούμε στις παραλίες;;; Το marketing κυρίες και κύριοι! Αυτός ο θαυματουργός κλάδος της επιστήμης που φροντίζει να μας δημιουργεί ανάγκες, για κάποιους ή να μας καλύπτει ανάγκες, για κάποιους άλλους (ειδικά τους εμπλεκόμενους σε αυτό).

Το marketing λοιπόν, μέσω της διαφήμισης -κυρίως- φροντίζει να σου υπενθυμίζει πως είσαι χοντρός και χρειάζεσαι: light προϊόντα διατροφής, αδυνατιστικές κρέμες, αδυνατιστικά χάπια, μασαζοκαλσόν, όργανα γυμναστικής, σάουνες, ζώνες αδυνατίσματος, φυτικά προϊόντα από τα πιο απίστευτα μέρη του κόσμου, μαγικά σκουλαρίκια που κόβουν την όρεξη, πρόγραμμα σε ινστιτούτα αδυνατίσματος και όλα αυτά στην καλύτερη περίπτωση. Στη χειρότερη; Λιποαναρρόφηση, γλυπτική σώματος, τοποθέτηση διαφόρων εξαρτημάτων στο στομάχι και διάφορα άλλα χειρουργεία.

Εσύ, αγαπητέ συνάνθρωπε, ως μέσος Έλληνας ή μέση Ελληνίδα και μια κοιλίτσα μπορεί να την έχεις και τις καμπύλες σου σαν θηλυκό Κι εκεί που κάθεσαι να δεις μια ταινία, ένα βραζιλιάνικο, μια άσχημη Μαρία βρε αδερφέ και μασουλάς ξεχασμένος κάποιο αγαπημένο έδεσμα, βλέπεις όλες αυτές τις διαφημίσεις ή πετυχαίνεις στο ζάπινγκ κάποια από όλες αυτές τις εκπομπές που προωθούν τέτοια προϊόντα ή πρακτικές και νοιώθεις Τάρας Μπούλμπα σε εθνικό επίπεδο και τουλάχιστον σαν την (συμπαθέστατη) Πιράκαινα σε τοπικό. Κι εκεί αρχίζει η προσωπική σου τραγωδία!

Αρχίζουν οι ενοχές για τις τυρόπιτες που τρως κάθε πρωί στο γραφείο. Αρχίζει το άγχος ότι όπου να 'ναι μπήκε το καλοκαίρι και δεν προλαβαίνεις να χάσεις τα περιττά κιλά. Σε πιάνει νευρική κατάσταση που η κοπέλα που μένει απέναντι έχει σώμα μοντέλου. Όπου και να πας, νοιώθεις να σε κοιτάζουν και να λένε "μα καλά ζυγαριά δεν έχει; ούτε καθρέφτη;;;". Ό, τι και να κάνεις είναι αναπόφευκτο. Θα πέσεις πάνω σε κάτι που θα σου υπενθυμίσει ότι είσαι υπέρβαρος -να το θέσω κομψά.
Τα εξώφυλλα των περιοδικών διαφημίζουν δίαιτες, τα λεωφορεία, ινστιτούτα αδυνατίσματος, οι εφημερίδες, δεν σε επηρεάζουν γιατί δεν τις διαβάζεις πια, στο νετ, όπου και να κάνεις, προσφορές για αδυνάτισμα και προϊόντα, η μάνα σου σε λέει χοντρό, η πεθερά σου -αν έχεις- σου λέει ότι πάχυνες τελευταία (δεν υπολογίζει τα τραπεζώματα που σου έκανε και σε ανάγκαζε να φας με το ζόρι όλες τις σπεσιαλιτέ της). Η αδερφή σου σε κοιτάει με οίκτο. Τα ρούχα σου δεν σου πάνε. Στα μαγαζιά δεν βρίσκεις τίποτα που να σε κολακεύει.


Υποκύπτεις. Αρχίζεις δίαιτα. Την πρώτη μέρα πεινάς. Την δεύτερη πεινάς. Την τρίτη πεινάς. Την τέταρτη, ζυγίζεσαι κι δεν έχεις χάσει και πεινάς. Την πέμπτη το ίδιο. Την έκτη, τσιμπάς κάτι από τα απαγορευμένα. Την έβδομη έχεις πάρει μισό κιλό και πεινάς. Την όγδοη αρχίζουν οι ζαλάδες. Την ένατη ξεκινάς βιταμίνες. Την δέκατη ζυγίζεσαι κι έχεις χάσει 45,3 γραμμάρια. Το σημειώνεις στο ημερολόγιό σου και χτυπάς μια πίτσα σπέσιαλ για να το γιορτάσεις συνοδεία μπύρας. Την επόμενη μέρα έχεις πάρει δύο κιλά, απελπίζεσαι, σταματάς τη δίαιτα και διαδίδεις σε όλους πως το πρόγραμμα είναι μάπα. "Το δοκίμασα σας λέω! Το ακολούθησα κατά γράμμα! Αντί να χάνω, έπαιρνα και πείνα απίστευτη!" Χαλαρώνεις, αφού έχεις πείσει τους πάντες ότι η δίαιτα ήταν μάπα και καταναλώνεις αφειδώς γλυκά και φαγητά λόγω της στέρησης των τόσων ημερών.

Οι τύψεις δεν αργούν να σου χτυπήσουν τη πόρτα. Η ξαδέρφη σου η Μαρίνα, που μια ζωή ήτανε φάλαινα, έχει γίνει συλφίδα. Της εκφράζεις τον θαυμασμό σου -ενώ μέσα σου σκας από ζήλεια- και δεν παραλείπεις να την ρωτήσεις πως έχασε τόσα κιλά. Η απάντηση είναι δίαιτα και γυμναστική. Το ξανασκέφτεσαι. Κρατάς αντίσταση. Βλέπεις όμως τηλεόραση μέχρι αργά και είναι η πιο επικίνδυνη ώρα αφού όλα τα προϊόντα τηλεοπτικού μάρκετινγκ, εκείνη την ώρα διαφημίζονται. Βλέπεις το σούπερ μηχάνημα που διαφημίζει ο Τσακ Νόρις. Σε διαβεβαιώνει ότι είναι πανεύκολο στη χρήση κι έχει σίγουρο αποτέλεσμα στις τρεις πρώτες μέρες. Το παραγγέλνεις με πιστωτική και μετά καταλαβαίνεις ότι για Πάσχα δεν βγαίνεις οικονομικά, να ψωνίσεις στο φιοτσίδι σου. Το μηχάνημα έρχεται και πρέπει να το συναρμολογήσεις. Δεν τα καταφέρνεις και φωνάζεις ενισχύσεις. Αφού το συναρμολογήσεις αρχίζεις και το χρησιμοποιείς εντατικά για να καταλήξει το πολύ σε δέκα μέρες, σε κρεμάστρα για τα ρούχα σου όπως και το στατικό ποδήλατο που αγόρασες πέρυσι. Σου κάνει πρόταση ο κολλητός να το αγοράσει αλλά αρνείσαι γιατί σκοπεύεις να ξαναρχίσεις από βδομάδα.

Με τούτα και με 'κείνα, το καλοκαίρι έχει φτάσει, εσύ έχεις πάρει κι άλλα κιλά, έχεις χαλάσει ένα σκασμό λεφτά σε διάφορα προϊόντα που δεν είχαν αποτέλεσμα είτε γιατί δεν τα χρησιμοποίησες σωστά είτε γιατί ήταν απάτη κι εσύ πρέπει να βγεις στις παραλίες σ' αυτή τη κατάσταση. Τι κάνεις; Οι λύσεις είναι δύο : ή το παίρνεις απόφαση, συμβιβάζεσαι με την εικόνα σου κι όποιον πάρει ο Χάρος ή καταφεύγεις στο νυστέρι. Άλλος έχει το μαχαίρι, εσύ έχεις το πεπόνι... Διάλεξε!


Προσωπικά έχω πάψει πλέον να αγχώνομαι για τα κιλά μου. Έχω δεχτεί τον εαυτό μου όπως είναι, μέσα κι έξω. Και για να μην υπάρχει κίνδυνος να αγχωθώ, ακολουθώ την μέθοδο ζυγίσματος που φαίνεται παρακάτω. Σας το συνιστώ κι εσάς ανεπιφύλακτα, ανεξάρτητα από το αν είστε υπέρβαροι ή όχι. Τονώνει την αυτοπεποίθηση!


Υ.Γ. : Βρίσκομαι στη δεύτερη μέρα δίαιτας κι έχω παράκρουση, τι θα γίνει δηλαδή σε δέκα μέρες; Α πα πα πα! Την κόβω αμέσως!

















Ο ΣΩΣΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΥΓΙΣΜΑΤΟΣ

5 σχόλια:

χωραΐτης είπε...

Μια διευκρίνηση: Η ζυγαριά θα πρέπει να είναι ψηφιακή ή κάνει και η απλή;

Dana_Semitecolo είπε...

Δεν έχει σημασία αγαπητέ μου! Προσωπικά, προτιμώ τις ψηφιακές επειδή έχουν ακρίβεια γραμμαρίων. :-)

jimmarg είπε...

Ασε καμάρι μου τση δίαιτες ανοιξιάτικα, μην πάνε χαημένες και οι μπροκολίνες και δεν ξέρουμε τι να γένουμε στο τέλος!

Ανώνυμος είπε...

Το marketing δεν δημιουργεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες λειτουργεί ως παράγοντας από την πλευρά των επιχείρησεων στη δημιουργία προίοντων ή υπηρεσίων με βάση τα προαναφερθέντα.Η δε διαφήμιση είναι "ξαδέλφη" του marketing και λειτουργεί ως assistant στην προώθηση των προίοντων ή υπηρεσίων τα οποία ο/η πελάτης έχει την ανάγκη ή την επιθυμία να αγοράσει.Συγνώμη για την φλυαρία αλλα επείδη είναι ο τομέας μου εδώ και μια δεκαετία πήρα το σοβαρό μου ύφος ελπίζω να μην σε κούρασε η φλυαρία μου φιλτάτη Dana.Με σεβασμό.

Dana_Semitecolo είπε...

@jimmarg: Άστα να πάνε, έχω πήξει στη μπροκολίνα! Μέχρι και στον ύπνο μου τις βλέπω. Οι δικές σου βέβαια, είναι οι καλύτερες! Ήθελα να 'ξερα τι τους κάνεις! Τί τους κάνεις!

@Ανώνυμος-μη : Καμία ενόχληση και καμία φλυαρία! Τουναντίον, πολύ ενδιαφέρουσα η άποψη ενός ανθρώπου του συγκεκριμένου χώρου. Στο κείμενό μου -το οποίο είχε βέβαια σατιρικό χαρακτήρα- αναφέρθηκα και στις δύο απόψεις περί marketing. Αν με ρωτήσετε προσωπικά κι έχοντας ασχοληθεί λίγο με τον κλάδο, πιστεύω πως συχνά το marketing δημιουργεί πλασματικές ανάγκες κι επιθυμίες. Όσο για τη διαφήμιση, από όσο γνωρίζω, αποτελεί έναν τρόπο της προβολής-προώθησης που αποτελεί κλάδο του marketing, όπως και οι δημόσιες σχέσεις, για παράδειγμα. Αν κάνω λάθος να με διορθώσετε παρακαλώ. Ευχαριστώ!